Hi, anbei ein Kommentar aus USA zum neuen MAP:
Jetzt könnten auch potentielle MT 07 Käufer auf eine MT 09 umsteigen, da das Handling mit 2015 MAP
wesentlich verbessert wurde, wobei vorher eher davon abgeraten wurde.
Nach dem Test mit dem Dummy-Stecker werd ich das neue Mapping ins Auge fassen. Ich hatte wahrscheinlich eine mt09 mit neuem MAP probegefahren, und dann eine 2014 er Maschine erwischt...
Kann aber auch die hier verstehen, die einen "Wilden Hengst" = MAP 2014 "reiten" wollen. Vielleicht wird mal eine gebrauchte mt09 mit 2014-MAP gesuchter sein, als eine gezähmte....
Yamaha acknowledged owners’ complaints about the 2014 FZ-09’s throttle response and revised the maps for the 2015 bike. I had the opportunity to ride a 2015 FZ-09 recently and was both pleased and relieved to find that the fueling was excellent. And with the throttle delivering more or less what you ask for when you ask for it, I found the suspension to be far less offensive. It’s still softly sprung and underdamped, but with the throttle under control at least it’s manageable. For a time I was pointing people toward the FZ-07 when they expressed interest in the FZ-09. Now I feel comfortable recommending the Fuzz-9 again. For anyone with a 2014 FZ-09, call your dealer right away for the ECU update. You’ll be happy you did. ( Aus Motor Cyclist, USA)
LG
JoeBrown