Damit nicht wieder Leseenergie sinnlos verschwendet werden muss, hier mal wieder ein sachdienlicher Beitrag:
Im FJ-Forum wurde die angehängte Grafik gepostet. Der User hat zwischen den Läufen folgendes geändert:
End cover is unchanged. I carefully cut behind the second weld and slid the original outlet tube out of the bulbous shaped area at the rear of the muffler. The 2in pipe needed to be squished some at one end to make it more oval to pass through the decorative cover. I left the lower bracket that the cover mounts to but cut the upper one off and transferred it to the new outlet. I have also "breached" a hole into the cat chamber about 1 1/2in by 3/4in. I did not want to open the panel again. If I was to do this all again I would holesaw a 1 3/8 or 1 1/2in hole into the cat chamber and insert a section of tube salvaged from the "s" bend. Judging from the power gain, there is a lot of pent up pressure in that middle chamber!
Read more: http://fj-09.org/thread/556/inside-fj-muffler#ixzz3n1u8fjyo
Wer des englischen nicht mächtig ist möge bitte den Übersetzer bemühen. Das einzige, was hier anders ist, als bei mir: Lochgröße und dickeres Endstück angesetzt.
Wer es nicht glauben will - weil die Theorie was anderes besagt, oder weil er es gern möchte - der darf das sehr gern.